Teknoloji

Hammadde maliyetleri düşüyor! Araçlarda indirim olacak mı?

özel haberler

Günümüzde çevre dostu alternatiflerin öne çıktığı otomotiv segmentinde elektrikli otomobiller hızla popülerlik kazanıyor.

Elektrikli otomobiller, fosil yakıtlara kıyasla daha düşük karbon salınımı, sessiz sürüş deneyimi ve güç verimliliği gibi avantajlarıyla sürdürülebilir bir gelecek için değerli bir adım.

Elektrikli otomobillerin üretiminde kullanılan hammaddeler arasında lityum, kobalt ve nikel gibi mineraller yer alıyor. Bu ham maddeler, pil üretimi ve güç depolama sistemlerinin temel bileşenleri olarak değerlidir.

Hammadde fiyatları düşmeye başladı

Otomobil üreticileri, geçen yıl araba fiyatlarını artıran çelik ve lityum gibi hammaddelerdeki maliyet artışının sona erdiğini söylüyor.

Renault’nun mali işler müdürü Thierry Piéton, şirketin ilk yarı mali sonuçlar toplantısında şunları söyledi: “Ham maddeler için karşıdan esen rüzgarlar kayboldu, Maliyetlerin kademeli olarak ayarlanması gereken bir döneme giriyoruz.”söz konusu .

Renault, araçlarını daha ucuz hale getirmek için düşen hammadde fiyatlarına göre hareket ederken, yatırımcılara bunun şirketin önemli ölçüde artan kar marjlarına zarar vermeyeceğine dair güvence verdi.

elektrikli araba

Renault CEO’su Luca de Meo, yeni makyajlı Renault Clio ve Renault Arkana SUV’nin yakında tanıtılacak modelinde indirim yapıldığını söyledi.

Güncellenmiş Clio E-Tech hibrit için Birleşik Krallık fiyatları, önceki modele göre 900 sterlinlik bir indirimle 21.295 sterlinden başlıyor. DeMeo, “Marjları iyileştirmeye devam ederken indirim fırsatları olduğunda bunu yapacağız.”söz konusu.

Lityumun düşen fiyatı, hem elektrikli otomobil satan Tesla gibi hem de içten yanmalı motorlu araçlar satan klasik markalar için önemli bir tartışma konusuydu.

Pil üreticilerinin satın aldığı metal formu olan lityum karbonatın fiyatı, değerli bir ticaret platformu olan Şanghay Metal Pazarında geçen yılın Kasım ayından bu yana yarı yarıya düştü.

Fiyatlara yansıması zaman alacaktır.

Otomobil üreticileri genellikle hammadde tedarikçileriyle önceden anlaşmalar yapar. Bu nedenle hammadde fiyatlarındaki düşüşlerin araç fiyatlarına yansıması zaman alabilir.

elektrikli araç aküsü

Hammadde fiyatları düşüyor olabilir, ancak uzun vadeli yüksek fiyatlar otomobil şirketlerini etkilemeye devam ediyor.

Diğer bir sorun da fiyat indirimlerinin tedarikçiler tarafından yansıtılmak zorunda olmasıdır. Hammadde tedarikçileri rastgele bir indirim yapmazsa, araba üreticileri de fiyatları düşüremez.

Örneğin BMW’nin yeni CFO’su Walter Mertl bu durumu şöyle özetliyor.

Evet, düşen hammadde fiyatlarından faydalanıyoruz, ancak tedarik zincirindeki malzeme maliyetleri için geçen yıl ödediğimizden daha fazlasını ödüyoruz. Umarım hammadde fiyatları daha da düşerek tedarikçi tarafına ödediğimiz fazladan faturaları karşılar.

habergerger.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu